Lassú/Szakadozik az internet, mit tegyek?

Gyakran előforduló problémák, hibabejelentés előtt fuss át rajtuk:

  • Ha többen egyszerre kapcsolódtok ugyanabból a szobából és csak neked jelentkezik a hálózati lassulás/szakadás, akkor valószínűleg a te eszközödben kell keresni a gondot (pl.: rossz Windows beállítás, vírus, driverhiba), illetve ellenőrizd le a számítógépedbe kapcsolódó kábelt (kábelcsere).
  • Ha a szobában mindenkinél jelentkezik a probléma, akkor ellenőrizzétek a közösen használt eszközt (switch, router), illetve a kábeleket. Hibajelentés előtt mindenképpen teszteljétek le, hogy a számítógépek egyetlen megbízható kábellel a fali aljzatba kötve működnek-e. Szükség esetén menjetek át másik szobába és próbáljátok ki ott is. Ha egy/több gép egyik helyen sem életképes, akkor valószínűleg a számítógép(ek)ben kell keresni a hibát. Egy gép hibája kihatással lehet a többi gépre is, például annyira leterheli a hálózatot, hogy senki sem tudja használni.
  • Egyes routerek nem bírják a kollégium hálózatának terhelését. Az eszköz ideiglenes lecserélésével (pl.: switch bekötése helyette) letesztelhető.
  • Ha sok WiFis eszköz található a környéken, akkor a WiFis jelek annyira zavarhatják egymást, hogy egyes szobákban kieséseket okoznak. Erősen javasoljuk, hogy a gépedet kábelen keresztül kapcsold a hálózatra.
  • Felhívnánk a figyelmet a Nem működik a hálózat, mit tegyek? és a Milyen programokat ne használjak? GyIK bejegyzésekre.

Sebességgel kapcsolatos problémát tudsz jelenteni a Hibajelentő menüpont alatt az alábbi módon:

  • állíts le minden alkalmazást a gépeden (pl. böngésző, torrent kliens)
  • UTP kábellel közvetlenül a fali aljzatra kösd a géped (nem lehet a géped és az aljzat között se switch, se router)
  • nyisd meg a http://www.speedtest.net/ oldalt
  • válaszd ki a Budapest/Magyar Telekom Plc. szervert
  • kattints a "Share/Direct link" gombra
  • másold be a bejelentésbe a kapott linket (pl.: http://speedtest.net/result/6826295196)

A fenti tesztet érdemes a szobában több gépen is elvégezni.