A honlap fejléce azt írja letiltott IP címet kaptam, mi ennek az oka?

A letiltott IP cím nem feltétlenül jelenti azt, hogy a rendszer valamilyen szabálysértés miatt letiltott. A letiltott IP cím alapesetben olyan IP címet jelöl, amiről csak az egyetemi hálózat érhető el, az internet nem.
Letiltott IP címet kaphat a géped a következő okok miatt:

  • Nem regisztráltad a géped, vagy nem megfelelő MAC címet adtál meg. Megoldás: regisztráld a géped a regisztrált eszközök menüben, vagy javítsd a regisztrált MAC címet.
  • Nem megfelelő a megadott szobaszámod. Megoldás: javítsd a profil oldalon, várj 10 percet és indítsd újra a géped.
  • Nem fizetted be a hálózathasználati díjat, vagy a rendszer még nem aktiválta az első, díjmentes standard címed. Megoldás: ellenőrizd az IP cím státuszát a regisztrált eszközök menüben. Amennyiben befizetett, vagy díjmentes és megjelenik az érvényesség, várj 10 percet és indítsd újra a géped. Ha igényelt, akkor fizesd be a Neptunon keresztül a megfelelő tételt. Amennyiben az első standard díjmentes cím nem kapcsol be 10 percen belül sem (az oldalon nem változik a státusz), valószínűleg valamelyik adminisztrációs rendszerben (kollégiumi, Neptun) nem megfelelő valamely adatod, erről érdeklődj a hibajelentő felületen.
  • Szabálysértést követtél el, ezért a rendszer, vagy az egyik ügyintézőnk a hálózat védelme érdekében az IP címedet letiltotta. Megoldás: a tényleges letiltásról mindig kapsz e-mail értesítést, valamint a regisztrált eszközöknél is láthatod melyik IP címed van letiltva. Kövesd a letiltáskor mellékelt utasításokat a probléma megoldásához.
  • Aktív, befizetett az IP cím, és regisztrálva is van a jó MAC cím, mégsem megy az internet. Megoldási lehetőség: biztosan a jó MAC cím? A Wi-Fi és a kábeles internet vezérlő MAC címe eltérő. Ha Wi-Fi-t használsz húzd ki a kábelt, ha kábelt, akkor kapcsold ki a Wi-Fi-t, ellenőrizd újra a MAC címet és korrigáld a regisztrációt.

Alapból tehát mind a hálózatra csatlakozó új eszköz "letiltott" IP címet kap, ami teljesen normális jelenség. Ha a fentiek, valamint a "Nem működik a hálózat, mit tegyek?" cikk tartalma is ki lett merítve akkor kell azt a hibajelentő felületen jelezni, az ott kért adatok megadásával.