Nem működik a hálózat, mit tegyek?

  1. Indítsd újra a gépedet.
  2. Nézd meg az internet.sth.sze.hu oldalt.
    Ha saját gépedről bejön az oldal:
    1. Nem fizetted be az aktuális félévre a kiírt hálózathasználati díjat. Ellenőrizd a regisztrált eszközeidnél a státuszt!
    2. Hibás szobaszám van megadva, ellenőrizd az Profil oldalon. Be- és átköltözéskor mindig az aktuális szobaszámot kell megadni!
    3. Hibás MAC cím van megadva a regisztrált IP címedhez. Írasd ki a MAC címedet és ellenőrizd, hogy a Regisztrált eszközök és IP címek oldalon is ugyanaz a MAC cím van-e beállítva. Ha különbözik, akkor valószínűleg az lesz a gond. Módosítsd a jó címre, várj 5 percet, majd indítsd újra a gépedet.
    Ha nem jön be az oldal:
    1. Elképzelhető, hogy a gépedről nem éred el az oldalt annak ellenére, hogy el kellene. Egy másik gépről nézd át a "Ha saját gépedről bejön az oldal" pontjait. Ha kellett módosítani valamit, pár perc elteltével indítsd újra a saját gépedet.
    2. Ellenőrizd, hogy a switchen világít-e a LED annál a portnál, amibe a falból jövő UTP kábel van bedugva. Ha nem világít, akkor vagy rossz a kábel, vagy valamilyen probléma miatt lekapcsoltuk a szobai végpontot (pl. rosszul beállított router).
    3. Ha a switch-en egyszerre minden LED folyamatosan világít: húzd ki a tápkábelét, majd fél perc múlva dugd vissza.
    4. Ha Windows alatt a tálcán 'Egy hálózati kábel nincs bedugva' ikon jelenik meg: ellenőrizd, hogy világít-e a switchen az a LED, amibe a gépből jövő kábel van dugva. Ha nem világít/villog, valószínűleg rossz a kábel, vagy a hálózati kártyád.
  3. Nézd meg, kap-e a géped IP címet.
    Windows: parancssor: ipconfig Ha az IP címed 169.254.X.X alakú, hibás a Windows-od. Javasoljuk a szomszédban letölteni a Windows XP TCP Stack Fix nevű programot és lefuttatni a saját gépeden.
    Ha van valamilyen Linux Live CD-d, megpróbálhatod arról indítani a gépedet. Ha Linux alatt van hálózat, akkor vagy hardver, vagy Windows hiba történt. Segíthet a Windows újratelepítése, vagy a hálózati kártya cseréje.
    Linux esetében az ip a parancs kiadásával ellenőrizhető a cím, új pedig a dhclient -r && dhclient -v parancsok rendszergazdaként kiadásával kérhető.
  4. Ellenőrizd, hogy nem globális-e a probléma. (Kérdezd meg a szomszédot, van-e hálózat).
  5. Ha minden próbálkozás sikertelen volt, akkor jelezd nekünk a problémádat RÉSZLETESEN LEÍRVA, az oldalon található hibajelentő menüpontban. Ahogy tudunk, válaszolunk és utánanézünk a problémának.

SZEMÉLYES ÜGYINTÉZÉS CSAK INDOKOLT ESETBEN!
Megkérünk mindenkit hogy ne próbálja személyesen sürgetni ügyének elintézését, mert nincs értelme.
Az oldalon bejelentett problémákkal rögtön foglalkozunk ahogy az időnk engedi.

FONTOS: MI CSAK A HÁLÓZATI VÉGPONTIG SZOLGÁLTATUNK!
Ha tehát a géped vagy az operációs rendszered miatt van a hiba, akkor cseréld őket vagy javítsd meg, mi azzal már nem tudunk foglalkozni.