_       _                       _         _   _                     _
(_)     | |                     | |       | | | |                   | |
 _ _ __ | |_ ___ _ __ _ __   ___| |_   ___| |_| |__    ___ _______  | |__   _   _
| | '_ \| __/ _ \ '__| '_ \ / _ \ __| / __| __| '_ \  / __|_  / _ \ | '_ \ | | | |
| | | | | ||  __/ |  | | | |  __/ |_ _\__ \ |_| | | |_\__ \/ /  __/_| | | || |_| |
|_|_| |_|\__\___|_|  |_| |_|\___|\__(_)___/\__|_| |_(_)___/___\___(_)_| |_| \__,_|



Your IP address: 54.81.127.81
TORTURE EDITION
 
Neptun ID: Password:   ()  | Lost password | Registration
News Register (NetWizard) About our service Contacts Regulations and rules Paying informations Configuration howto FAQ Troubleshooting Downloads
GyIK/FAQ - Gyakran Ismételt Kérdések




Milyen szervert használhatok kimenő leveleimhez?
A kimenő levelek SMTP kiszolgálójának add meg a mail.sth.sze.hu címet.

Vissza


Nem működik a hálózat, mit tegyek?
1. Indítsd újra a gépedet.

2. Nézd meg az internet.sth.sze.hu oldalt.

Ha saját gépedről bejön az oldal:

Ellenőrizd az IP címedet.

Ha az IP címed 10.1.33-42.X alakú, akkor letiltott IP címet kaptál, amivel csak az egyetemi weblapok érhetőek el. Ennek lehetséges okai:
Nem fizetted be az aktuális félévre a kiírt hálózathasználati díjat.
Hibás szobaszám van megadva, ellenőrizd az Adatmódosítás oldalon. Be- és átköltözéskor mindig az aktuális szobaszámot kell megadni!
Hibás MAC cím van megadva a regisztrált IP címedhez. Írasd ki a MAC címedet és ellenőrizd, hogy az IP címek oldalon is ugyanaz a MAC cím van-e beállítva.
Ha különbözik, akkor valószínűleg az lesz a gond. Módosítsd a jó címre, várj 5 percet, majd indítsd újra a gépedet.

Ha nem jön be az oldal:

Ellenőrizd, hogy a switchen világít-e a LED annál a portnál, amibe a falból jövő UTP kábel van bedugva.
Ha nem világít, akkor vagy rossz a kábel, vagy DHCP szerver üzemeltetés miatt lekapcsoltuk a szobai végpontot (pl. rosszul beállított router miatt).
Ha a switch-en egyszerre minden LED folyamatosan világít: húzd ki a tápkábelét, majd fél perc múlva dugd vissza.
Ha Windows alatt a tálcán 'Egy hálózati kábel nincs bedugva' ikon jelenik meg: ellenőrizd, hogy világít-e a switchen az a LED, amibe a gépből jövő kábel van dugva. Ha nem világít/villog, valószínűleg rossz a kábel, vagy a hálózati kártyád.

3. Nézd meg, kap-e a Windows IP címet.

Ha az IP címed 169.254.X.X alakú, hibás a Windows-od.
Javasoljuk a szomszédban letölteni a Windows XP TCP Stack Fix nevű programot és lefuttatni a saját gépeden.

Ha van valamilyen Linux Live CD-d, megpróbálhatod arról indítani a gépedet. Ha Linux alatt van hálózat, akkor vagy hardver, vagy Windows hiba történt.
Segíthet a Windows újratelepítése, vagy a hálózati kártya cseréje.

4. Ellenőrizd, hogy nem globális-e a probléma. (Kérdezd meg a szomszédot, van-e hálózat).

5. Ha minden próbálkozás sikertelen volt, akkor jelezd nekünk a problémádat RÉSZLETESEN LEÍRVA, az oldalon található Probléma menüpontban. Ahogy tudunk, válaszolunk és utánanézünk a problémának.

SZEMÉLYES ÜGYINTÉZÉS CSAK INDOKOLT ESETBEN!
Megkérünk mindenkit hogy ne próbálja személyesen sürgetni ügyének elintézését, mert nincs értelme.
Az oldalon bejelentett problémákkal rögtön foglalkozunk ahogy az időnk engedi.

FONTOS: MI CSAK A HÁLÓZATI VÉGPONTIG SZOLGÁLTATUNK!
Ha tehát a géped vagy az operációs rendszered miatt van a hiba, akkor cseréld őket vagy javítsd meg, mi azzal már nem foglalkozunk.

Vissza


Mi az, hogy le vagyok tiltva az e-mail címem miatt?
A NetClub a felhasználókkal e-mailben tudja közölni a fontosabb híreket, információkat és az esetleges letiltásokról is e-mailben küldünk értesítést.
Ha valakihez nem jut el az információ és az e-mail szolgáltatója azt válaszolja, hogy 'A felhasználó postafiókja megtelt', vagy 'Nincs ilyen felhasználó', vagy egyéb, a levél sikertelen kézbesítését közlő üzenetet küld vissza nekünk, akkor őt letiltjuk.
Amint megfelelő e-mail cím van megadva az Adatmódosítás oldalon, írj nekünk a Probléma oldalon és újra engedélyezzük a hálózatot.

Vissza


Honnan tudjam, hogy mi a MAC címem?
Legegyszerűbb, ha az IP címek oldalon az 'IP igénylés' vagy 'Módosítás' résznél figyeled a 'MAC cím' feliratú mezőt, amit rendszer automatikusan kitölt. (Csak akkor működik, ha a kollégiumok valamelyikében, a saját gépedről nézed az oldalt.)

Windows 2000/XP/7 alatt:
Start menü, Futtatás: cmd.exe
Parancssorba írd be: ipconfig /all
Itt a Fizikai címet tartalmazó sorokat kell figyelni.
Több ilyen sor lehet, ha UTP kábellel csatlakozol a hálózathoz, akkor az Ethernet-hez tartozó, ha WiFi-vel csatlakozol, akkor a vezeték nélküli eszköz MAC címe kell.
(Utóbbihoz természetesen bridge módba állított WiFi router kell, amin a DHCP szerver és a NAT-olás le van tiltva.)

Windows 8/10:
A folyamat hasonló a korábbi Windows verziókéhoz, viszont a parancssort az asztalon a Start menü Windows jelére jobb egérgombbal kattintva nyíló menüből is el lehet indítani.

Linux disztribúció alatt:
Terminál: ifconfig
Itt az HWaddr címet tartalmazó sorokat kell figyelni.

OS X alatt:
Terminál: networksetup -listallhardwareports
Itt az Ethernet Address kezdetű sorban jelenik meg a MAC cím.

Vissza


Mi az az IPv6, és hogyan használhatom?
Az IPv6 az internet protokoll hatos verziója, sokkal több IP címet lehet vele használni.
Bővebben: google.

Beállítás Windows XP alatt:
Start menü, Futtatás: cmd.exe
Parancssorba írd be:
ipv6 install
netsh interface ipv6 set privacy disabled
Ezután indítsd újra a géped.

Vissza


Milyen programokat ne használjak?
Beállítási nehézségek és az operációs rendszer kiforratlansága miatt nem javasoljuk a Windows Vista használatát.

Ha főként internetezésre használod a számítógépedet, javasoljuk egy ingyenesen beszerezhető Linux disztribúció (pl. Debian, UHU, Ubuntu) telepítését. (Az Ubuntu telepítés nélkül is kipróbálható a számítógép hálózatról történő inditásával.)
Ha ragaszkodsz a Windows-hoz, javasoljuk a Windows 7 SP1 használatát.

Nem javasoljuk az Internet Explorer, Outlook Express, Windows Mail és Microsoft Outlook programok használatát, mivel nagyon könnyen összeszednek vírusokat (ennek veszélyeiről itt olvashatsz).
Internet Explorer helyett javasoljuk a Firefox vagy az Opera programokat.
Outlook Express, Windows Mail és Microsoft Outlook helyett javasoljuk a Thunderbird, vagy az Opera használatát.
A Kollégiumi Hálózaton korlátozottan engedélyezett a fájlcserélők (DC, Torrent, stb.) használata, erről bővebben itt olvashatsz.

Kifejezetten nem javasoljuk továbbá az AMD Qucik Strem nevű szoftver használatát. Ez a program legtöbbször AMD videokártya illesztőprogramokkal együtt települ. A program hálózatterhelő hatása miatt használata letiltást vonhat maga után.

Vissza


Mi az a NAT?
A NAT (Network Address Translation) hálózatmegosztásra alkalmas beállítás.
Bővebben: google.

Vissza


Szabad NAT-olni?
Nem. Csak olyan gépeket szabad a hálózatba kötni, amik regisztrálva vannak az internetigénylő honlapon.
Bővebben olvashatsz erről a szabályzatban.

Vissza


Mi jár a NAT-olásért?
NAT-olásért azonnali, minimum 1,5 órás letiltás jár.

Ha sikerült elhárítani a problémát, jelezd a Probléma menüponton keresztül és a tiltási időminimum lejárta után visszakapcsoljuk az internetelérést.

A letiltás elkerülésének érdekében feltétlenül ellenőrizd a következőket:
- a számítógéped beállításai megfelelőek: internet.sth.sze.hu/beallitasok.php#net
- a router WAN portjába nincs kábel dugva
- az AppEx Networks Acceleratort le van tiltva
- nincs AMD Quick Stream szoftver a gépeden

Vissza


A szobában csak egy végpont van, mit tegyünk, ha többen akarjuk használni?
Ilyen esetben két megoldás lehetséges:

Vagy vásároltok egy SWITCH-et, és azzal osztjátok szét a a hálózatot,
vagy az egyik gépbe több hálózati kártyát tesztek, és HÍD (Bridge) kapcsolattal osztjátok meg a hálózatot.

Vissza


Milyen feltételekkel használhatok fájlcserélőket?
Használhatsz fájlcserélőket, amíg nem illegális (pl. jogvédett) anyagokat teszel közzé.
Az illegális anyagokat észreveszik a jogvédő szervezetek és feljelentik a megosztót.
Akiről kiderül, hogy illegális anyagot osztott meg, az ellen fegyelmi eljárás indulhat és -5 ponttól a kizárásig terjedő büntetést szabhat ki rá a Kollégiumi Bizottság.
(A kapcsolatokat naplózzuk, tehát bárkiről bármikor megmondjuk, hogy ő volt-e a tettes).

Vissza


Miért lehetek letiltva vírus miatt?
A hálózatra kötött számítógépeken megköveteljük a biztonságot.
Mindenki köteles használni vírusirtót, tűzfalat és spyware irtót.

Vírusirtót biztosít az Egyetem (a letöltés menüpontban megtalálható), de vannak ingyenes vírusirtók is, le lehet őket tölteni.
Tűzfalat biztosít a Windows, de igény szerint bármi más feltehető, de a Norton Internet Security-t nem ajánljuk.
Spyware irtónak használható pl. a Lavasoft Ad-Aware-je, ami személyes felhasználás mellett ingyenes (ajánlott hetente egyszer, de inkább többször lefuttatni).

Az irtó programok adatbázisa legyen mindig friss (nem lehet kifogás, hogy nincs net).

Megjegyzés: ha valaki úgy gondolja, hogy az ő vírusirtója/tűzfala/spyware eltávolítója a legjobb, javasolhatja nekünk a probléma menüpontban, pontos névvel, és pontos URL-el.

Vissza


A tűzfalam azt jelzi, hogy valaki rendetlenkedik. Mit tehetek?
Természetesen jelezheted ezt nekünk emailben egy pontos naplófájl formájában (küldhető a problema [kukac] sth.sze.hu címre), vagy a Probléma menüponton keresztül.
A Norton Internet Security által generált naplókat nem tudjuk elfogadni, mert az a program megbízhatatlan.

Vissza


Befizethetem postai csekken a hálózathasználati díjat?
Kizárólag akkor fizetheted be postai csekken a hálózathasználati díjat, ha nem rendelkezel NEPTUN kóddal, vagy ha nem állsz hallgatói jogviszonyban a Széchenyi István Egyetemmel ezenkívül ha probléma merül fel a neptun-kóddal kapcsolatban (és ezt előzetesen felénk jelezted).

A csekkes fizetés pontos módja az alábbi oldalon található:
https://internet.sth.sze.hu/befizetesek.php

A befizetett csekk fénymásolatát a NetClub tisztségviselőinek kell leadni.
(Azért kell lefénymásoltatnod a csekket, hogy ha esetleg később probléma merül fel, akkor igazolni tudd, hogy jogosult vagy az internetszolgáltatás igénybevételére.) Saját felelősségre leadható a befizetett csekkszelvény eredeti példánya is.

Bővebb információk a befizetési lehetőségekről: itt.

Vissza


Fogadási időn KÍVÜL lehetséges az ügyintézés?
Fogadási időn kívül kizárólag azokkal a problémákkal foglalkozunk amelyek normális esetben nem megoldhatóak a fogadási idő keretein belül, és legalább 2 nappal előtte be vannak jelentve a Probléma menüponton keresztül.
Továbbá kivételes esetekben, amennyiben halaszthatatlan probléma merül fel.

Ezen szabályok megszegését a NetClub 3 nap letiltással díjazza!
(Hidd el, van elég dolgunk és nem szeretjük ha 5 percenként zavarnak minket mindenféle problémával, mivel erre van a fogadási idő.)

Vissza


Mi az a "SSL" (https://)? Jó ez nekem?
IGEN, mivel:
Az SSL (https://) biztonságos kapcsolatot jelöl, ha ezen keresztül látogatod a honlapunkat akkor biztos lehetsz benne, hogy személyes adataidat senki sem fogja "lehallgatni". Mivel így a hálózaton az adatok erős titkosítással és kódolva küldődnek, ezért használata a NetClub által erősen javasolt az adatbiztonság növelése érdekében!

Honlapunk SSL (https://) elérhetősége:
https://internet.sth.sze.hu

Vissza


Nincs pénz a Neptun számlámon, befizethetem a hálózathasználati díjat postai csekken?
Nem. Ebben az esetben kizárólag a Neptun-on keresztül fizetheted be a hálózathasználati díjat, tehát meg kell várnod míg a pénz megjelenik a gyűjtőszámládon.
A csekkes fizetés feltételei: Befizethetem postai csekken a hálózathasználati díjat?

Vissza


Hogyan lehetne töröltetni a Neptun-ra kiírt hálózathasználati díjat?
Mivel minden hallgató saját maga írja ki a tételt, ez a hallgatók feladata. A tétel törlésére a Neptun rendszerben van lehetőség a Pénzügyek/Befizetés menüpont alatt.

Vissza


Neptun-ban a befizetésnél rossz félévet jelöltem meg. Lehet ebből valami probléma?
Nem. Korábban még figyeltük a befizetett tételek félév azonosítóját, de mivel ebből több probléma is volt, a 2008/09/2 (tavaszi) félévtől csak a befizetés dátumát figyeljük.
Tehát minden 2009. január 15. utáni befizetést a Neptun-ban megjelölt félévtől függetlenül az aktuális félévinek veszünk.

Vissza


Használhatok routert?
TP-Link routert a hivatalos firmware-ével semmiképp, mivel hajlamosak túlterhelni a hálózatot.

A Központi Kollégium K3-as és K4-es épületében Wi-Fi hálózatot üzemeltetni tilos, ezért switch használatát javasoljuk, melyen beállításokat nem kell végezni. (A router még kikapcsolt rádióval, leszerelt antennával sem lesz switch!)


A fenti gyártó eszközeit csak tapasztaltabb felhasználóknak ajánljuk, OpenWrt, vagy DD-WRT firmware-rel.
Firmware csere előtt tisztában kell lenned az alábbi dolgokkal:
- a kiválasztott típus támogatja-e az OpenWrt vagy DD-WRT firmware-t (érdemes a fenti oldalakon utánanézni a támogatott hardvereknek)
- a firmware csere kockázatos, hiba esetén az eszköz használhatatlanná válhat és garanciavesztéssel is járhat (a NetClub a meghibásodásokért semmiféle felelősséget nem vállal)

Ha megfelelő firmware van az eszközön, az alábbiakra kell ügyelni:
- A WAN portra ne csatlakoztass semmit. Ezeket az eszközöket is olyan módon kell használni, mint a switch-eket, azaz úgy megfelelő az összekötés, ha a fali aljzatot is a LAN portok valamelyikére csatlakoztatod. Ha a WAN portra kötöd a fali aljzatot, akkor a router nemcsak elrejti a kollégium hálózata elől a gépedet, de mellette még NAT-ol is, ami letiltást von maga után.
- Állíts be megfelelően bonyolult jelszót.
- Ha van ilyen beállítás, akkor a routert DHCP kliens, vagy Access Point üzemmódra kell állítani
- Ha van WiFi rajta, akkor állíts be titkosítást, illetve az SSID a szoba száma legyen (pl.:Kx/xxx, Sxxx/y)
- Ha van IPv6-ra vonatkozó beállítás, kapcsold ki az IPv6-os DHCP szervert is, vagy állítsd kliens módra
- Mielőtt csatlakoztatnád a fali hálózati aljzatra, kapcsold ki rajta a DHCP szervert és ha van olyan menüpont, akkor a NAT-ot is.
Figyelem! Egyes routereken elérhető már az IPv6-os DHCP, azt is kapcsold ki. DD-WRT és OpenWrt esetén mindenképp ügyelni kell rá, de előfordulhat gyári szoftveren is.

Minden routert MAC címmel, típussal, SSID-val, és a firmware típusával együtt kötelező bejelenteni a problema [kukac] sth.sze.hu e-mail címen, vagy a Probléma menüponton keresztül.

A helytelen beállítások a szobai végpont figyelmeztetés nélküli, automatikus letiltását eredményezik! Ennek tudatában javasoljuk, hogy használjatok switch-et a megosztásra, mert ennél az eszköznél nem jelentkezhet semmilyen probléma sem, és még olcsóbban (2-3000 Ft) hozzá is lehet jutni a boltokban.

Fontos:
Mi csak a hálózati végpontig szolgáltatunk. Tehát ha nem tudod beállítani, akkor vagy ne használj ilyen eszközt, vagy keress olyat, aki ért hozzá. A NetClub-nak nem feladata a hallgatók privát eszközeinek a karbantartása/beállítása.

Vissza


Új gépem van, de nem megy az internet. Mit tegyek?
Az egyetemi oldalakat elérem, de a többit nem. Mi a megoldás?

Az internet.sth.sze.hu oldalra bejelentkezve az 'IP címek + Forgalom' menüpont alatt az aktuálisan befizetett IP címed mellett található egy ceruza ikon. Erre kattintva meg tudod változtatni a MAC címed (ez minden gépnél egyedi, és erre a címre szól a befizetés). TIPP-ként felajánlott (piros) MAC cím az éppen aktuális, így erre kattintva rögtön a helyes MAC címed tudod felvenni.

Ezután már csak egy újraindítás szükséges.

Vissza


Hallgató vendégeként is használhatom a hálózatot?
Igen, viszont az IP-t és a befizetést a vendégfogadódnak kell intéznie a sajátjaként kezelve azt. A saját profilja alatt az 'IP címek + Forgalom' menüpontban kell egy új IP-t igényelnie és a befizetést is neki kell elvégeznie a Neptun-on, hogy a Neptun-kód mindkét helyen egyezzen.

Vissza


Virtuális gépen hogy kapcsolódhatok a hálózathoz?
VirtualBox esetében van lehetőség NATolással hálózati kapcsolatot létrehozni a virtuális gép számára anélkül, hogy a hoszt elvesztené az összeköttetést ( VMWare Playernél a NAT mód eltérő működése miatt fennakad a szűrőn, és letiltást von maga után ).
Ezen kívül ha egy előfizetésről van szó, azt felváltva is lehet használni, ehhez viszont az IP címek + Forgalom menüpont alatt módosítani kell a MAC címet ( amíg a virtuális gép kapcsolódik, addig a hoszt gép elveszti a kapcsolatot ), illetve megoldást jelenthet még hídkapcsolat létrehozása a hoszt és a virtuális gép között.

A VIRTUÁLIS GÉP HÁLÓZATI KAPCSOLATÁNAK NEM MEGFELELŐ BEÁLLÍTÁSA LETILTÁST VONHAT MAGA UTÁN!

Vissza


Mi a teendő, ha mobiltelefonra/tabletre szeretnék internet összeköttetést?
A mobilos internet egy kísérleti szolgáltatás.

Az IP címek + Forgalom menüpont alatt lehet igényelni IP címet mobilra (vagyis a Befizetett IP cím mellé kell igényelni még egy IP címet a mobil eszköz MAC címével), majd a Probléma menüponton keresztül kérhető az igényelt IP bekapcsolása.
Ehhez az alábbi adatokat kell megadni:
- telefon gyártója és típusa
- szoftver típusa és verziója
- az eszköz MAC címe

Egy befizetett féléves vagy havi díjhoz legfeljebb egy mobil IP igényelhető, ami pillanatnyilag még ingyenes. Jelenleg heti 3 GB adatforgalmat engedélyezünk.

A szolgáltatás feltételei bármikor figyelmeztetés nélkül változhatnak (vagy akár meg is szűnhet a szolgáltatás) és később valószínűleg az ingyenesség is megszűnik.

Vissza


Tudtomon kívül túlléptem az 50 GB-os kimenő adatforgalmat...
Néhány szoftver (pl. Ace Stream) peer-to-peer alapú hálózati forgalmat bonyolít a háttérben. Így nem csak letölti a tartalmakat, továbbítja is, ami a Hálózathasználati szabályzatban foglalt 'Egyetemi hálózaton kívülre feltölthető' heti maximum 50 GB-os korlát átlépéséhez is vezethet.
Használat előtt győződj meg róla, hogy az adott szoftverben megtalálható-e az említett funkció.

Vissza


Lassú az internet, mit tegyek?
Sebességgel kapcsolatos problémát a Probléma menüpont alatt lehet jelenteni az alábbi módon:

- állíts le minden alkalmazást a gépeden (pl. böngésző, torrent kliens)
- UTP kábellel közvetlenül a fali aljzatra kösd a géped (nem lehet a géped és az aljzat között se switch, se router)
- nyisd meg a http://www.speedtest.net/ oldalt
- válaszd ki a Budapest/Magyar Telekom szervert
- kattints a "Share this result" gombra
- másold be a bejelentésbe a kapott linket (pl.: http://www.speedtest.net/my-result/4692559854)

A fenti tesztet érdemes a szobában több gépen is elvégezni.

Vissza


Az androidos telefonomon nem működik a net, mi lehet a gond?
Ez a probléma jellemzően friss androidos eszközökön jelentkezhet, az eddigi tapasztalatok alapján az 5-ös szoftververziótól.

A hiba forrása, kiváltója:

Az android az IPv6 használatát kényszeríti az IPv4 helyett, ha rendelkezésre áll. Ha emellett a hálózaton van olyan router, ami IPv6-os címeket oszt, akkor a telefon azokat a címeket próbálja használni. Tehát ezek a címek nem tőlünk származnak, így használatukkal az internet elérése nem lehetséges.

A megoldás a telefonon az IPv6 kikapcsolása lehet, ehhez viszont root jogosultság szükséges. A felhasználók tapasztalatai alapján a DNSet nevű alkalmazás használatával a probléma megszüntethető, ezt érdemes lehet megpróbálni.

Vissza


Hogyan tudom használni a kollégiumi Wi-Fi-t?
A hálózat használatához olyan eszközre van szükség, mely támogatja az IEEE 802.1X EAP valamint az alábbi szabványok valamelyikét: IEEE 802.11a/b/g/n/ac

A hálózat neve (SSID): kollegium

A bejelentkezéshez szükséges felhasználónév és jelszó az alábbi oldalon található: Egyetemi Informatikai Központ
A hálózat felhasználóneve/jelszava megegyezik az Egyetemen található szewlan/eduroam hálózatok azonosítóival.

A bejelentkezéshez használt jelszó megváltoztatására az alábbi oldalon van lehetőségetek a jelenlegi adatokkal történő bejelentkezés után:
https://acs.sze.hu/secure/login.htm

Az hálózat igénybevételéhez (hasonlóan a már ismert kábeles hálózathoz) IP cím igénylés és MAC cím regisztráció, valamint érvényes befizetés szükséges. Ezek hiányában a rendszer úgynevezett "letiltott" IP címet fog adni az eszköznek, melyről csak az Egyetemi weblapok érhetőek el.
A teljes hálózati hozzáférés biztosított valamennyi regisztrált és befizetett IP címmel rendelkező eszköznek.

Vissza


How can I use the dormitory's Wi-Fi network, "kollegium"?
In the building K3 and K4 you can use the "kollegium" Wi-Fi network.
Your login credentials are identical to your szewlan/eduroam username/password.
In SZE, your username is your_neptun_code@net.sze.hu and the initial password is your birth date (only 8 digits: YYYYMMDD) and your Education ID (11 digits, you can check it in Neptun, on the My data/Personal information page).

So if your Neptun code is ABCDEF and you were born in 1990.12.23 and your Education ID is 12345678901, your username is abcdef@net.sze.hu and your password is 1990122312345678901.
If you had an eduroam username in your sending institution, you can also use that username/password on the kollegium, eduroam and szewlan WiFi networks.

There is also a setup tool, which can help set up your computer: https://cat.eduroam.org/?idp=651

You can change your eduroam password here: https://acs.sze.hu/secure/login.htm

More intormation (in Hungarian): http://informatika.sze.hu/eik-wifi

Vissza


© NetClub, 2007-2017